SORRY, THIS ARTICLE IS ONLY AVAILABLE IN BULGARIAN 🙁

Обядът трябва да е бъде достатъчно хранителен, за да ни подсили след дългото време изминало от закуската,но едновременно с това и достатъчно лек, за да ни позволи да продължим да вършим задачите си за остатъка от деня с енергия, вместо да се изкушим да подремнем след “първо, второ, десерт и кафе”.

Любимата ми формула за обяд е простичка – разнообразно мариновано, прясно и чисто месо от филе + също толкова разнообразна салата. Месо и салата сами по себе си не звучат като особено интересно меню, но когато веднъж развихрите въображението си дотолкова, че да можете да правите ястието коренно различно всеки ден, тази простичка основа ще се превърне в поле за сериозни изяви. Аз лично от месеци не съм правила една и съща салата, дресинг или марината. Сега ще ви дам идеи как и вие да се насочите натам! 🙂

1. Телешко филе + микс от салати и семена с козе сирене

??????????

За салатата:

(оставям вие да определите количеството на повечето продукти по свой вкус)

Листа от сърцевина на къдрава салата, рукола, сурови тиквени семки, сурови слънчогледови семки, краставица, домат, около 50г намачкано козе сирене, 50г кашкавал на кубчета

За дресинга:

Сокът от половин лимон, 50те грама козе сирене (когато сиренето се смеси в дресинга, не се налага да добавяме допълнително сол и салатата се овлажнява по-лесно),1 суп.лъж. зехтин

За месото:

2 парчета телешко бонфиле, мариновани в 3 суп.лъж. балсамов оцет, 1 суп.лъж сироп от агаве, черен пипер и съвсем малко сол. Запичам ги на тефлонов тиган-скаричка за около 2 минути от всяка страна, без допълнителна манина.

2. Медено пилешко + протеинова градинска салата

DSCN0271

За салатата:

Айсберг, къдрава салата, 1 твърдо сварено яйце, половин авокадо, шепа свежи репички

За дресинга:

Сокът от половин лимон, 1 суп.лъж сироп от агаве, сол на вкус

За месото:

1 пържола пилешко филе от гърди, маринована в 2 суп.лъжици сироп от агаве, щипка лют пипер, щипка чесън на прах, щипка куркума и сол на вкус . Леко пикантният вкус на месото помага за раздвижване на метаболизма.

3. Супа от сьомга + пълнозърнеста багета с авокадо и яйце

DSCN0173

За супата:

Разбира се, нея трябва да сте приготвили предварително. Тази супа изглежда мазна, но всички мазнини в нея идват само от месото на сьомгата, и съдържат омега-3 мастни киселини, за които всички чуваме толкова много ежедневно. Продуктите са за цяла, голяма тенджера супа. Този й вариант е простичък, по рецепта на баща ми, който не е любител на сложните комбинации от подправки и вкусове. Но ви гарантирам полезността й и страхотния вкус!

500 грама рагу от сьомга (Сьомгата е скъпа риба, и единственият шанс за средностатистическият човек да се “прежали” и да я направи на супа, сякаш е някаква си проста речна риба за рибена чорба, е да си купи рагу, което е около три пъти по-евтино от филето и котлетите, а от него излиза предостатъчно месо.)

5 големи картофа, 3 големи моркова, връзка магданоз, две глави лук, половин корен целина, сол и черен пипер на вкус

Зеленчуците се нарязват така, както ви е най-приятно да ги ядете в супа, поставят се в тенджерата заедно с един литър вода, докато се сварят. Добавят се събраното от рагуто месо от сьомга, подправя се на вкус и се вари още време до готовност на месото. Аз лично варя супата така, защото предпочитам зеленчуците си…. леко преварени. Но ако при вас не е така, можете да поставите месото и подправките малко преди пълната готовност на зеленчуците.

При сервиране овкусете с лимонов сок.

За багетата:

Половин пълнозърнеста багета (тази е от Lidl), намачкано авокадо, овкусено с лимон и сол, 1 твърдо сварено яйце, нарязано на полумесеци

Liked this post? Follow this blog to get more. 

Comments

comments

1 Comment on 3 идеи за здравословен обяд/ 3 ideas for healthy lunch

  1. Innah K.
    July 14, 2015 at 5:05 pm (2 years ago)

    Ах, това е третият ми коментар в рамките на пет минути :д
    Нося си храна от вкъщи от векове; съучениците ми отначало ме гледаха странно за най-нормална салата с марули, домати, краставици, накрая свикнаха да ме гледат с… пълнени тиквички, например :Д
    В момента в уни много помага.
    Тъкмо хапнах салата с айсберг, краставици, чери домати, тиквички на грил, поръсени със запечени слънчогледови семки – още по-вкусни са така! Дресингът беше от балсамова редукция, лимонов сок и зехтин. Прекрасно!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *