IMG_1775

Започвам с факти, защото емоциите, били те позитивни или негативни, не впечатляват хората така както фактите. Какво обединява всички ни? Че сме хора. Един вид, същите системи, органи, процес на порастване и остаряване, страхове и вълнения. На всеки му се ще животът му да е хубав, да му е хубаво. Да е здрав, да се забавлява, да има вкусна храна и да си живее спокойно с любимите хора. Нали, освен психопатите насилници.

Всички искаме, но все нещо ни пречи. Пари, недобронамерени хора, обстоятелства… и като не получим това, което искаме, защото сме малко тъпи, реагираме негативно. Поставяме си стени, вадим си генерални изводи, агресираме се спрямо карамелените бонбони, защото веднъж сме се задавили с един на умиране (метафора, има смисъл). И в един момент, докато станем пълнолетни граждани сме натрупали нещата, с които възрастните преди нас са ни пълнили главата като задължителни и тотални истини, нашите решения на база травми и всичко на всичко, много повече НЕ-та, отколкото каквото и да е. Повечето хора знаят какво не харесват, кой ги дразни, какво НЕ искат да правят и могат да говорят с часове по темата, но като ги попиташ какво искат, за какво мечтаят, кого харесват, изказването приключва за три минути и не води до задълбочен разговор.

Това добре ли е? Да сме пълни с НЕ-та? Като бяхте малки и вашите кажеха НЕ на нещо, което чисто и искрено искахте без никакви лоши намерения, не ви ли се свиваше душата мъничко всеки път? НЕ-то рядко води до хубави неща, защото е отрицателно. Продуктивно е да казваш НЕ само на негативни неща като обир, изнасилване, застрашаване на здравето, агресия – на негативното с негативно. Но всяко НЕ, казано на нещо, което не пречи, става пречка за лекото и позитивно развитие на нещата в ситуацията. Дано не сте се объркали. Ако сте, прочетете пак с пауза от една минута на изречение. Не ви смятам за тъпи, но на всеки от нас понякога му трябва повтаряне, особено като става дума за информация, поднесена по нов начин. Или странен, може и да ви е странен.

PicMonkey Collage1

13474093_10206974760110004_764546437_n

Продължаваме с още факти. Много хора се дразнят, когато някой не изглежда или не се държи, както те са свикнали да мислят, че е нормално. Някои го преодоляват, но 99% от нас преминават през тази фаза. Мислиш си, че си тотално прав и светът е както ТИ ГО ВИЖДАШ и разни неща извън твоето убеждение те дразнят, бе! Дали ще е защото вярваш, че косата трябва да е в естествен цвят и видиш някой със синя такава, защото си твърдо на мнение, че само жените си слагат крем за ръце, пък видиш мъж да го прави или защото цял живот си слушал, че Исус е нашият спасител, пък някой каже, че е Кришна, тези хора не съвпадат с възприятията ти и моментално биват приети негативно. В най-лекия случай замълчаваш, но ги отхвърляш, а може и да изкоментираш грубиянски, да опиташ да ги убедиш, че си прав, да ги осъдиш или дори да им посегнеш и да се намесиш в живота им. Зависи в каква фаза на неприемане на нищо освен своето си си.

13499624_10206974759709994_1433701828_o

IMG_1738

IMG_1760

И още факти. Изкарваме сексът голяма работа. Това е доброволен акт между две (не ми се ще да казвам или повече, да не уплаша някого, че сме доникъде) мислещи същества, който доставя удоволствие и служи за размножаване. Увеличаващото се население на Земята говори, че добре се справяме с размножаването и не сме застрашени, та в последното столетие обръщаме максимално внимание на частта с удоволствието. Замислете се само къде сме били преди сто години?! Лежиш, мълчиш, не пъшкаш да не чуят Боговете и чакаш да свърши. Оргазъм? Нежност? Близост? Не е било никак масово да се търсят, а сега ни е необяснимо как така няма да са задължителни части от целия акт. И уж за хубаво, обръщаме внимание на секса много, ама много! Той е в мислите ни, в шегите, в рекламите, в пазарната икономика, в решенията ни. Но като всичко хубаво, поради тъпотията ни, с времето успяваме да го изкривим от добронамереното му начало. И сексът, защото очевидно е навсякъде и е важен, става работа на всички. Хем ни е интересен, хем заради всички натрупани НЕ-та, които споменах се опитваме веднага да си го минем през нашето виждане за “правилно и грешно”. И интересът към секса преминава в грозна работа – вместо да се интересуваш да откриваш как на теб ти е хубаво, прекарваш време да откриваш колко, с кого и как го прави някой друг. Идва осъждането, съвсем естествено, ако нещо от откритото е “НЕ” по твоите критерии. А сексът в края на краищата е само приятно чесане на органи и начин да докарваме бебета на тази не много уредена Земя. Че чешем, чешем. Че раждаме деца, раждаме. Тоест,  и двете основни функции, и да водим дебати, и да не водим, се случват и няма какво да ги спре. Секс ще се прави, деца ще се раждат. Няма защо да се задълбава.

От глупавото, огромно внимание върху секса, се е породила и нуждата да определим и подредим сексуалностите и да си ги наречем по разни начини. “Хетеросексуален, хомосексуален, бисексуален, пансексуален, асексуален….”. Правилата и определенията си ги създаваме,за да ни е по-лесно – като патерици за крепене на големи идеи, от които ни заболява главата ако тръгнем да ги мислим изцяло. Сега дайте да си изберем едно, дето да е “нормално”. Най-логично е да е онова, което е продуктивно. Което създава деца. Не споря, логично решение, особено във времето, в което човечеството се е борило да се закрепи на планетата, умирало е от настинка след къпане или атаки на саблезъби тигри. Трябва да се размножаваме! Иначе как да продължим? Логика. В един момент обаче, сме се уредили доста добре. Както казах, човечеството не спира да увеличава броя си, умираме няколко идеи по-трудно от преди и живеем доста по-дълго. Съответно след като размножаването вече не е проблем, можем да махнем и патериците, които са ни били необходими, за да го избутаме до този момент. Нямаме нужда от ЕДНО “нормално” и от определения и наименования за останалите. Ние сме огромен брой същества с мислене и цивилизация, успели сме! Сексуалност – имаме. Секс се прави.

Какво означава “хомосексуален”, “хетеросексуален”, “гей”, “лесбийка”? Ти си човек. Общуваш. Обичаш. И понякога ти се прави секс. Няма значение с кого, стига той да е съзнателен и съгласен. Ако материалното и телата ни нямат значение, ако важни са нашите души, както ни учат всички религии, какво значение има в какво тяло е душата, която обичаш и с която ти се прави секс? Какво значение има какъв е накрайникът й за пикшкане? Нужно ли е да се ограничаваш в ОБИЧАНЕТО, след като обичането само по себе си е най-позитивният акт и не носи нищо лошо? Сериозно, какво лошо може да произлезе от това да обичаш някого по взаимно съгласие? Опрделенията ограничават. Не искам да съм хетеросексуална, лесбийка или асексуална. Искам да знам, че каквото и да ми се прииска в даден момент, стига то да не наранява никого аз мога да го направя без притеснения. Не искаме ли всички?

Знаем ги приказките за безкрайните възможности на съзнанието и безсмъртието на душата. Като е общоприето, че е така, как не се усещаме колко е безумно постоянно да се опитваме да определяме и поставяме в рамка онова, което сме?

13479490_10206974763070078_2111617496_n

13480412_10206974759349985_666689054_n

За да ни бъде максимално приятно на тази планета ни трябва разбирателство. Явно, че всички сме тук. Никой не ни е питал искаме ли, но сме тук и е хубаво да ни е възможно най-добре. За да успеем да постигнем баланс и хармония, ще ни се наложи да прескочим немалко граници в главите си, но или това, или застой и неразбирателство. Кое е по-хубаво?

И нека има логика. Има лоши хора, нараняващи околните с поведение, навици и решения независимо от пол, сексуална ориентация, раса, вкусове, образование. Това са единствените две определения, които са ни необходими – добър човек и лош човек. А добрите хора са много повече от истински лошите (разбираме желаещи физически и психически да нараняват околните без надежда да се откажат от това), иначе щяхме да сме изчезнали. .

Добър е човек, който не наранява никого психически или физически умишлено и се стреми да допринася позитивно към света. Ще повтарям като папагал. Добър е човек, който не наранява никого психически или физически умишлено и се стреми да допринася позитивно към света. Казвайте си го по веднъж на ден. Всичко останало, всички определения, са патерици, от които малките ни съзнания са се нуждаели в миналото, за да не се загубят в необятността на собствените си мисли. Нямаме нужда от определения. Да си ходят и “гей” и “лесбийка”, “левскар” и “цесекар”, “метъл” и “пънкар”, да си ходи всичко, ти можеш да си сто неща и накрая важно за теб и околните трябва да бъде само едно – добър човек ли си.

Тези правила и определения, които са ни били необходими в миналото, дълбоко са се забили в главите ни и колкото по-надълбоко е нещо, толкова повече време отнема да го разкопаеш. Процес е. И защото не можем да стигнем автоматично до хепи енд, където всички са разбрали и са СЕ разбрали помежду си, са ни нужни дебати, паради, протести. За всяко едно нещо, което искаме да променим към оптимално и позитивно. Така функционираме, тъпи сме. Първо минаваме през неразбиране и отричане, после към обсъждане и накрая към много етапи на приемане. Един и същи е процесът с всяка промяна в общото съзнание. Земята плоска ли е, електричеството черна магия ли е, жените трябва ли да гласуват, да ти е различен цвета на кожата проблем ли е, да правиш секс с когото ти се иска, предвид, че той е съзнателен и съгласен грях ли е….. Присъстващите в дебата на дадена тема поколения никога не успяват да приемат изцяло новата идея, но новите поколения я адаптират и след седем-осем, дори не се помни, че това е било проблем.

IMG_1764

В този ред или поток на мисли, бях част от София прайд – небезизвестното, определено като “гей парад” събитие, борещо се за равни права и приемане в обществото без значение от това с какъв пол ти се случи да е човекът, когото обичаш романтично. За първи път. И, мили всички останали, освен участващите в шествието – ама нямате си представа КОЛКО далече сте в представата си какво се случва на това нещо.

Разврат, секс на живо, омраза, лошотия, привикване на дявола с чай от косми от трътка на птицечовка- със сигурност така си представяха нещата хората извън границите на събитието, пазени от полицията.  Имаше групичка с Библия, хваната за ръце, молеща се за спасението на душите ни. Имаше излизащи от кожата си от гняв, показващи средни пръсти и облечени в черно малобройни господа и дами. Имаше и жена, покрай която преминаваше едно шествие от усмихващи се хора, а тя се кръстеше без да спре. Това бяха 4% от общото настроение.

Другите 96% се сътояха от хора, които изобщо не биха искали да говорят за това с кого им се прави секс, но на които им се налага, и позитивни минувачи-зяпачи, които се радваха колкото и участващите, на веселото настроение.

Разбирам раздразнението на всеки, който се чуди защо изобщо е необходимо такова събитие. Когато нещо е странно за теб и е извън възприятията ти, когато не ти е основен приоритет да разбираш околните, а да се придържаш към създадените НЕ-та, съвсем нормално е едно толкова ярко проявление на всичко, което не харесваш да те дразни.  Не разбираш ли нещо, обикновено не знаеш как да се изразиш по друг начин, освен негативно. Когато се държиш негативно, онези, които не разбираш, се отдръпват и се отказват да обясняват, дори да са имали желание. И кръгът на неразбирането се затваря, а това води до още по-лоши последствия.

Пример за принос към неразбирането беше началото на прайда, подкрепено от няколко речи, неструктурирани,изказани от сцената му с хитлеристка интонация и никаква дипломация. Мислех си за неразбиращите хора отвън и как само тонът, с който са изказани всички тези думи, заедно с автоматичната им невъзприемчивост така и така, ги кара да свързват онова, което чуват с Хитлер на гейовете, нашествие и насилствена промяна на сексуалната ориентация на всеки един мирен човечец на Земята, сякаш е възможно изобщо. Напълно несъответстващо с онова, което се случваше в тълпата и общото й настроение. Нищо не ни опазва от това да бъдем тъпи понякога, независимо от коя страна на дебата стоим, но ако крайната цел е разбиране, ще трябва да се постараем доста върху начинът, по който изразяваме каквото имаме да кажем. Критиката на приятелската ми група беше предадена на организацията на София прайд 2016 и беше взета предвид с отворено съзнание, за което сме благодарни.

Изключая това начало, прайдът беше най-позитивното събитие, на което съм присъствала през живота си, без за миг да преувеличавам. Само щастие, радост, шарено, усмивки, отвореност на съзнанието, празнично настроение. Нищо друго. В тълпа от над 2000 човека според преброяването, аз се чувствах у дома и защитена, защото непознати хора, потни заради жегата и многобройни, успяваха някак да не се бутат, настъпват, мръщят нито веднъж, а да се държат приятелски с всеки непознат. Винаги съм знаела, че такова нещо е възможно, но не ми се беше случвало. Падат телефони, портмонета. Лошите, страшни, развратни хора от гей парада тичат из тълпата, без да бутнат никого, за да ги върнат на притежателите им. Ужасни, а? В тълпата няма никакъв страх, всеки танцува, обсъжда с ентусиазъм колко му е хубаво и празнува.

Какво празнува, да го е*а, гейщината ли? Това събиране на хора, уж заради сексуална ориентация, има най-малко общо със секс. Половината от присъстващите също така, бяха хетеросексуални, осъзнати, мили и подкрепящи хора. Хората се събират по повода, защото биват тормозени в ежедневието си, заради изборът какви да бъдат и кого да обичат, но ПРИЧИНАТА е, че искат, искаме – мир, любов и спокойствие за всички добри хора, независимо от всяка тяхна странност. Това е парад на приемането, радостта от това, че си жив, въпреки неразбирането и тормоза, на вярата в доброто и желанието да се усещаме близки както в тази щастлива тълпа, всеки ден. Никога не съм изпитвала подобно нещо. Бих искала да се чувствам така сред останалите хора в държавата ни и в света постоянно и с отворено съзнание, по пътя на логиката, е напълно възможно. Не, няма да се случи изцяло в близките векове, защото сме тъпи, но доказателството, че е възможно те изпълва с желание да си живееш живота по-щастливо.

IMG_1794

В парад на тема сексуалност, нямаше нищо сексуално. Не видях сваляне, не видях дори и целувки, защото всички бяха твърде заети да бъдат заедно и да празнуват хубавото, позитивно усещане, за да мислят за секс в каквато и да е форма. Сексът и сексуалната ориентация са последното важно в този прайд, минаващ под тяхната тематика, мили външни хора. Развратът, от който се страхувате, го няма. Има само щастие и заедност.

Да направим едно упражнение. Кое ви дразни? Шарената коса? Обличането не-според-пола? Проявите на нежност и любов между две човешки същества? Представете си как сте в тежка ситуация и някой ви помага. Има ли значение дали този човек е със синя или кафява коса? Ако висите от ръба на скала и някой ви издърпа, има ли значение дали е мъж, облечен в мрежест чорапогащник, защото така му е кеф, или “нормален” с вратовръзка? Предпочитате да гледате как двама мъже се бият и псуват, вместо как се държат за ръка? Хайде сега изхвърлете всичкото “това не е прието”, защото онова, което “е прието”, не е паднало от небето, а е измислено преди столетия и хилядолетия от същите несъвършени тъпанари като нас. И ако ви пречи да разберете някого или да си прекарате добре с него, след като той очевидно не посяга с лошо на нищо и никого, значи тези “правила” не са правилни и не ви помагат да бъдете щастливи и в разбирателство с околните.

IMG_1800

IMG_1788

Има много лоши “нормални” семейства. Има ли нужда да си спомняме проблемите и скандалите в собственото си или в това на съседите, за да се сетим колко никой не е предпазен от неразбирателство, дори и да върви по всички “правила”? Знаем за родителите пияници, за побоите, за смачкването на мечтите на децата. Чували сме го от горния етаж, от съседния двор, от нашия. Много хора израстват в ужас, много деца биват изоставяни. Какво точно значение има дали лошият човек, който го причинява е от женски или мъжки пол? И респективно, ако едно човешко същество те обгражда с любов, радост, разбиране и подкрепа, трябва ли ти въобще да се замисляш за половите му органи? Да, децата биологически се създават от мъж и жена. Но приоритет за тези вече създадени деца би трябвало да бъде да растат в любов и нищо друго. Да си направим математиката. Има предостатъчно изоставени деца без грижа. Ако не можете друго яче, приемете гей двойките като добрите хора, които не могат да имат деца биологически, но са там да поемат грижа за “фирата” на обществото. Все някой трябва и е съвсем логично, нали? По-добре да няма остатъци, захвърлени настрани и да има любов и семейство за всички. Това като скромно начало на разбирането между “нормалните” и “ненормалните” на база услуга и рационален подход. Овсен него, напредналите технология и медицина позволяват хора от един и същи пол да имат собствени деца. Хайде да пропуснем цялото дръпане и да минем направо на извода, че ако тези деца са ДОБРИ ХОРА, няма значение как да дошли и кой ги е отгледал. Моля.

Много често сте чували “Да си гей не е избор” и някои от вас са си казвали “Да бе, да”. Замислете се, знаейки колко много искаме да ни е хубаво и спокойно като човешки същества, също и колко страхливи сме и как не бихме искали да си имаме проблеми с нищо, кой въобще би си избрал онова, заради което ще го тормозят, бият и отхвърлят цял живот? Обикновено тормозът идва много преди да си се сетил, че искаш да правиш секс с човек от същия пол или изобщо да си се сетил за секс, защото маниерите и поведението ти издават, че си “странен” още на 8. Преди да се осъзнаеш, преди да ти минат мисли за “разврат”, вече ти личи, че не си “нормален” и нападките започват. Докато си дете. Случвало се е на всички мои гей приятели.

Защо са тези пера, тези ексцесии на външния вид, шарении и голи работи? Най-елементарно, защо пък не, за забавление. Това са просто дрехи, облечени върху “тленните ни тела”, които нямат значение според всяка религия. Значи няма нищо пагубно в едно електриково зелено перо върху прашки, пък е смешно и весело, защо да не се направи в определен момент? Разбира се, има и много по-дълбока страна на нещата. Ако цял живот, от ранна възраст биваш тормозен и изолиран заради нещо, което дори няма лоши намерения, ако всички около теб ти натякват, че си недостоен, ненормален и различен, в един момент ти избива от някъде. Всеки тормоз избива, душата ни не е готова да понесе толкова негативизъм, с колкото ни наказват за онова, което са сметнали за странно. Отличниците придобиват неприязън към “глупавите”, които са им се подигравали за високите оценки, децата от лоши семейства не искат да се женят, гейовете обръщат дългогодишния тормоз в шарени пера и танци. Не толкова лоша ответна реакция, като се замислиш, а?

Няма проблеми да ти е трудно да приемеш, че тая страннотия е нещо добронамерено. Или “нормално”. По принцип, докато се държиш за думата “нормално” и я избираш пред “щастливо” и “хубаво”, ще се сблъскваш с много проблеми в себе си. Но все пак, всичко, което можеш да направиш е да пробваш, знаейки, че това ще доведе до разбирателство и мир с много повече хора.

13460833_10206974759669993_2135647165_o

Да се поучим от историята. Никоя екстремна идея не е оцелявала. Не можеш да изтребиш ВСИЧКИ от групата, която не ти харесва, била тя негри, гейове, мюсюлмани, американци или чалга певици и да си живееш спокойно. Все един ще оцелее и ще започне всичко наново, така че тези негативни усилия са безсмислени и е добре направо да се откажеш и да вървиш към постигане на разбирателство. Няма да стане. Никога не е ставало, независимо от големината на армията, фанатичността на диктатора или размера на гневната тълпа. Човечеството иска спокойствие и да си прави каквото му харесва. Независимо колко страдание и жертви паднат в процеса, хорта пак успяват да бъдат щастливи и обичащи накрая. Та, защо да си правим труда да вървим наобратно, като дори не е за добро?

Да се успокоим. Никога, изобщо, няма как всички да станат хомосексуални, раждаемостта да спре, или някой да ви накара да се чувствате привлечени от хора, които не харесвате. Няма как да се случи, дори и най-гениалният стратег да измисли сто и петдесет годишен план за действие. Това нито ще бъде изкоренено, нито масово разпространено. Хората са различни, и двете ще ги има заедно, защо не приемем факта и не заживеем в спокойствие, поне в това отношение?

Когато нещо толкова позитивно, изпълнено с доброта и взаимност като прайда се случва, то празнува именно победата на човешкото желание за радост над всяко причинено страдание. Нямаше само хора, дошли заради “сексуалността” си. Имаше и група пиянки, скитници, отрепките на обществото, онези, които си личи, че са пили вино от два лева и миришат, дето последната им грижа е да се нарекат “еди какви си сексуални”. Те бяха най-отпред, пред сцената, танцуваха с истинска наслада, усмихваха се, прегръщаха се, прегръщаха ни и искаха да бъдат там, където е цялото това щастие. Никой не ги гледаше накриво. Те бяха последното доказателство, че това е празник на приемането. Никой никого не осъждаше. Нямаше значение дали си дебел, пъпчив, мизерен, момиче ,което иска да е момче, с кого си лягаш, каква ти е косата, каква ти е професията – имаше единствено онова хубаво усещане на обединение, за което всички сме си мечтали поне веднъж като деца, докато се чудим “защо да не може?”.

И когато казвам, че сме тъпи, включвам себе си и всеки човек на Света до последния, защото сме несъвършени, грешим, казваме глупости, правим още повече глупости и лесно се объркваме и се отклоняваме по разни негативни, тъжни или ядосани пътеки. И няма проблем, стига да приемем като нещо повече от клише израза, че никой не е префектен и осъзнаем, че няма нужда да вземаме на сериозно каквото и да било, освен мисията да живеем максимално хубаво. А хубаво, да повторим за последно, е когато никой никого не наранява психически или физически умишлено, когато не рушим, а градим, когато ни е леко на душите като на деца и просто ги живеем тези няколко десетилетия, които имаме, красиво и щастливо. Това е единственото определение, необходимо да се търси.

Няма смисъл да спре да има прайд. Просто ако сега се нарича “гей парад” и в него се чуват думи като “лесбийка” или “транссексуален”, с помощта на всички, след 15 години би могъл да бъде просто “парад на щастието”, защото никой не би се сетил да дебатира върху правото на любов и щастие, независимо от тялото, в което си затворен. Това е крайната цел.

13499402_10206974761590041_856468955_o

ПП: Ясно ми е, че на хора, свикнали да живеят вечно недоволни, толкова приказки за мир и любов биха се сторили направо нереални. Аз само казвам, че целият този мир и щастието се случиха. И са доказано възможни. Спира ни само това да си мислим, че не може.

Liked this post? Follow this blog to get more. 

Comments

comments

32 Comments on София Прайд 2016 – какво си представят, а то какво е

  1. Steph
    June 27, 2016 at 12:47 am (1 year ago)

    Как искам да взема тази статия и да я преведа на английски, за да придобие по голям обхват идея си нямаш! 🙂

    Reply
    • mmanch
      June 27, 2016 at 10:29 am (1 year ago)

      Мислех си го, мисля си го за целия блог, но засега не ми достига времето. Иначе е планувано. Ако имаш идеи за постигането…пиши ми! 🙂

      Reply
  2. j
    June 26, 2016 at 2:37 pm (1 year ago)

    Съгласен съм със всичко което каза. Не съм хомофоб и не съм против гейовете. Това което не мога да приема е тази мания да покажат на всички колко са горди че са хомосексуални и правят всичко възможно да се забележи. Не съм бил на парада обаче на много такива събития, в различните държави, много от гордите хомосексуалисти ходят по улиците по прашки и в някой случаи с по един чорап на пишката си, някой пък дори разнасят пластмасови полови органи и показват на всички колко е яко да ги смучат. Мисля че секса е едно много красиво и хубаво нещо обаче защо някой гейове насила ни показват колко обичат да си завират в устата пишки? Даже и жените не го правят публично, тези хора просто искат да дразнят обществото защото не вярвам някой да им е забранил да излизат и да правят секс с който си поискат освен родителите им. Никога не бих казал нещо на двойка мъже или жени които се целуват или държат за ръка, обаче да видиш мъж на 40 години по прашки на улицата с един пластмасов “хуй” в ръката си е ГНУСНО! Правете секс и се обичайте но не всички сме длъжни да гледаме този разврат на улиците и да го приемаме като нещо нормално. В случая този парад, от описанието което има в тази статия, е бил като фестивално събитие и това е много яко. Дано всички паради бъдат така и не само те.

    Reply
  3. Regi
    June 23, 2016 at 1:24 am (1 year ago)

    Манчева… Страхотна сте. Разплакахте ме. Аз не съм хомосексуална, но през 19те години, в които съм живяла, аз съм преживяла и преглътнала немалко обиди, последиците върху психиката ми от които все оше чувствам и не мога да победя нспълно. И като се върна назад, се чудя да благодаря ли на тия хора, които ме тормозиха, защото сега с цялото си сърце и душа разбирам какъв е проблема, който разискваш в поста си. Или все още да съжалявам, пе съм го позволила. Най важното е да си добър, а имайки предвид колко чуплива е душата, дори повече от тялото, как можеш с лека ръка просто да отречеш някого и биеш с чук по него защото е “такъв”. Съжалявам, пе не присъствах на този потенциален фестивал , но със сигурност щях да раздам прегръдките, които не бях получавала. Аз вярвам, че след време омразата ше е отживелица, тя дори не е модерна вече. Обичам хората

    Reply
  4. Mitko
    June 22, 2016 at 3:05 pm (1 year ago)

    Неверяотно. Въпреки че не съм гей или нещо подобно, подкрепям хората като тях. Има прекалено много омраза в този свят… И омраза към тези хора. Не е ли същото като протестите на еколозите? Те протестират за спирането на използването на бензин, но хората им казват ”Махни се, ще правя каквото си искам. Не си ми никакъв да ми казваш какво да правя.” и всъщност тези хора, които казват ”Не си ми никакъв” на еколозите, казват на хората какво да правят… Т.е. на тях не може да се каже нищо, но те трябва да правят забележки? Ето, ето в какво задръстено общество живеем. Знам какво е да си наричан гей и презрението, с което те гледат. Наричат ме. Често. Знам какво е да те отхвърлят и наистина е ужасно. Попаднах случайно тук, един приятел беше споделил линка. Честно казано, аз съм на 14 години. Споря с много хора на моята възраст или по-възрастни от мен на тема равенство. Няма равенство, макар и всички да го казват – между раси, националности, религии, сексуалности и т.н. Младите хора, т.е. ние, приемаме хората такива, каквито са. Но по-възрастните не ги приемат. Никога не съм харесвал стереотипите. Те живеят по такива. Идва ново време. Всъщност, то дойде. Хора, спрете да делите обществото. Вие го делите и го смятате за нормално, но когато вас ви разделят – това е световен проблем. Всички се оплакват, че останалите европейски страни изкарвали тези от Източна Европа за селяни със задръстено мислене. Така е. Колкото и да ми е жал да го кажа, така е. Хората в България са със задръстено мислене. Затова искам да се махна, аз и още много други хора. Не живеем в 18 век.

    Reply
    • mmanch
      June 22, 2016 at 3:12 pm (1 year ago)

      Няма нужда да бягаме или да се махаме – както сам каза, част от по-добро и приемащо време сме. След нас ще оставим по-хубаво, ще възпитаме по-отворени и толерантни деца и… ще направим всичко, което можем. 🙂 Благодаря ти, че коментира. Възрастните са били каквото могат, сега идва наш ред.

      Reply
  5. добронамерен зяпач
    June 22, 2016 at 12:06 pm (1 year ago)

    Всичко това е чудесно, с едно изключение. Едно нещо не е вярно – че добрите хора са повече от лошите, защото иначе щяхме да сме изчезнали. Това може да се каже за човечеството като цяло, но има локални аномалии – като България. Затова и хората в нея изчезват. Населението просто е кофти, и това му качество се проявява във всичко, включително и в неприемането на различните видове сексуалност.

    Reply
  6. Dkw
    June 20, 2016 at 11:22 am (1 year ago)

    Поздравления за това, че си седнала и си отделила време да напишеш нещо наистина имащо смисъл и криещо едно истинско послание вътре в себе си. Споделям напълно мнението ти.

    И да всички знаем, че съвършени неща НЯМА, но това което ни прави хора (в истинския смисъл на тази дума) е да се стремим към това извисяващо човека КАЧЕСТВО-СЪВЪРШЕНСТВОТО. И макар и далеч от, веднъш решили ли сме да го предследваме ние ставаме все по-добри и в един момент обръщайки се назад и сещайки се докъде сме стигнали ние просто ще се усмихнем и това ще е моментът в който ние наистина сме осъзнали какво значи да си добър човек!

    Reply
  7. Рали
    June 20, 2016 at 11:07 am (1 year ago)

    Много ми хареса статията, все едно чета мислите си. Най-вече ми хареса определението за добри хора. Поздравления и успех с разпространяването на идеята, ако повече хора осъзнаят склонността си към негативното, надявам се и все повече да се опитат да я превъзмогнат. В крайна сметка е важно хората да са добри, а дали са със зелена коса, мъже с мрежести чорапогащници или с тегло видимо далеч от нормата за “нормално”, това не е от значение.

    Reply
  8. Стрезов
    June 20, 2016 at 1:48 am (1 year ago)

    Хареса ми как започна статията. Говореше за щастие. Истинско, вътрешно щастие. За това да си помагаме и подкрепяме. Да бъдем единни. Също имаш правилна насока за душата, но бих казал, че генералната насока на статията рязко се изкриви и пое по по-низша тема, а именно “просто секс”.

    Много добре… показваш на хората, че може и без съдене по сексуалната ориентация, но защо само дотам? Хомофобията, заедно със всичките други фобии са плодове на нещо много по-голямо. Страховете произлизат от неразбиране и незнание. Ограниченото мислене и подбраната, негативна, както ти каза, информация от нашите родители, съответно – приятели, от медията, както и от околния ни свят са причини за това. И ако твоите съмишленици са наясно с голямата картинка, то не и опонентите ти. Защото точно тя отсъства при “лошите” хора и ги кара да са против гейовете (и много друго). Трябва да се спреш по-надълбоко върху тази “голяма картинка”, а в последствие хората ще разберат как да се търпят един друг.

    Отделно, искам да дам една теза, защитаваш “различните”, но те са такива, защото търсят внимание. Защо иначе да има Прайд, например? Всеки един “рокер”, “хипстър”, “гей” и прочие… Те нарочно се стремят към своя етикет. Предполагам това е омагьосан кръг, обществото задава етикети на всичко, което не е толкова различно вече. Но когато получат негативно внимание, те се сърдят. Тогава хора като тебе, мила, стъпват напред и казват “Нищо лошо не са ти направили хората с ТОЗИ етикет, защо не можеш да ги разбереш?!” (Не би защитила нечие мнение, в което не вярваш, нали? Това не доказва ли, че през целия си живот ти единствено и само си защитава своите вярвания? Твоите цели не са да помогнеш или навредиш на другите, а да ги научиш на твоите начини). В случая, защо са горди с това, че се вписват в графата “гейове”?! Защо имат парад и защо се сърдят, щом им кажат “Дискриминирам те, защото си такъв.”. Няма отговор. Обърни позициите. Излизам и твърдя, че съм горд хетеросексуален човек. Вероятно някои хора ще ме нарекат с “думи”, ще ме обявят за ограничен и ще изгубят пълното си уважение за мен.. Все ми е едно! Проблемът е в тях, не в мен.

    И да завършим. За да не излезеш с грешни впечатления за мен (тук ти се доказвам xD), както казах – все ми е едно, всеки трябва да прави каквото си пожелае стига да не пречи на околните и по-важно, на себе си. А въпросът “Сългасен ли си на други мнения?” не трябва да бъде насочен само към “нормалните”, а към всички.

    Reply
    • Maria
      July 3, 2016 at 2:50 pm (1 year ago)

      Сърдят се, като им кажат “Дискриминирам те, защото си такъв”, защото това си има своите пагубни последици, много ясно… Как ще няма отговор, ей?!

      Reply
  9. Eva
    June 19, 2016 at 9:58 pm (1 year ago)

    Колко се радвам, че се намери някой да го каже. Преди няколко месеца си бях направила зелен кичур с цел да видя гледната точка на хората от нашата затворена общност в моя район. Разбира се беше пълно с негативни коментари, но се намериха хора, които го приеха страхотно и много се радваха на смелостта ми. Всичко това, което си написала ме направи толкова щастлива и съм изненадана, че от толкова ранна възраст мога да се нарека широко скроен човек без да скромнича. ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ

    Reply
  10. Marie
    June 19, 2016 at 9:49 pm (1 year ago)

    Настръхнах! Невероятни думи и смятам, че всичко, което си написала е напълно вярно и си заслужава да се прочете! Радвам се, че има хора като теб

    Reply
  11. Т
    June 19, 2016 at 8:36 pm (1 year ago)

    Прочетох го. Позицията ми по въпроса е неутрална – не ме вълнува кой какво прави с живота си – негов избор. Мислите ли обаче, че хората, които са негативно настроени към хора с различна сексуална ориентация, ей така магически ще си променят вижданията след този парад? Не постигате ли така точно обратното? Самата дума ‘парад’ предизвиква негативни реакции при повечето хора (включително и при мен), тъй като да парадираш с каквото и да било е глупаво и арогантно.

    “Това е парад на приемането, радостта от това, че си жив, въпреки неразбирането и тормоза, на вярата в доброто и желанието да се усещаме близки както в тази щастлива тълпа, всеки ден.”

    Тогава защо навсякъде го обявяват като “гей парад”?

    Също така останах с убеждението, че според статията хетеросексуалността едва ли не е отживелица, това било нормално, когато са ни гонили тигри.
    Но както и да е. Не разбирам каква е целта Ви, при положение, че в България средностатистическият човек изобщо не се интересува от това кой какво иска да прави с живота си. Ако искате да промените мнението на негативно настроените към различните – това не е начинът.

    Reply
    • mmanch
      June 19, 2016 at 8:40 pm (1 year ago)

      Средностатистическият човек не се вълнува от почти нищо, което не е хубаво, а го обявяват като “гей парад”, защото както казах, и двете страни имат нужда от работа по комуникирането и си имат трески за дялане.
      Не хетеросексуалността, а фиксирането върху нея като нормална на сметка на всичко останало е отживелица. Пък за усещането, като се чуе самата дума “парад”, аз не държа на думата сама по себе си.

      Reply
      • Т
        June 19, 2016 at 8:49 pm (1 year ago)

        “Средностатистическият човек не се вълнува от почти нищо, което не е хубаво”
        Съгласен съм. И все пак има доста по-продуктивни дейности от това публично да парадираме със сексуалността си. Но пък това е мое мнение.

        “Не хетеросексуалността, а фиксирането върху нея като нормална на сметка на всичко останало е отживелица.”
        Нормално е това, което се среща най-често. А тя е най-често срещаната сексуална ориентация и следователно е определяна за нормална. Отново – повечето хора не ги интересува кой какво прави с живота си, а тези, които са негативно настроение, се настройват още по-негативно. Нито пък мисля, че хората с различна сексуална ориентация са дискриминирани по някакъв начин в България.

        Reply
        • Daniel
          June 20, 2016 at 11:43 pm (1 year ago)

          What is normal for the spider is chaos for the fly….

          Reply
    • mmanch
      June 19, 2016 at 8:41 pm (1 year ago)

      О, и също така ми е ясно, че никой няма да се промени веднага заради моята позиция, просто имах нужда да я изкажа за себе си и мислещите сходно хора, защото не е лошо да се направи.

      Reply
      • Т
        June 19, 2016 at 8:51 pm (1 year ago)

        Всеки има право на мнение и да го изказва. Истината е някъде там.

        Reply
        • Maria
          July 3, 2016 at 3:01 pm (1 year ago)

          Всеки има право на мнение… Да, с това “всеки има право на мнение” ще се стигне до това, че някой ще каже “Айде да избием всички… жени” …ама всеки има право на мнение нали? Страхотно

          Reply
    • Tony
      June 23, 2016 at 9:38 am (1 year ago)

      PRIDE -> ГОРДОСТ, ПАРАД НЕ Е ПРАВИЛНО “GAY PRIDE”

      Reply
    • Maria
      July 3, 2016 at 2:42 pm (1 year ago)

      Към Вас и към другите които Ви подкрепят – да… всички непрекъснато казват “Oо, ми няма лошо да си гей, ама да не се парадира с това ”
      За да може веднъж завинаги да се изчисти тази глупост от лицето на света, ще кажа точно и ясно – ~~На гейовете се налага да парадират, защото няма толерантност към тях~~
      Това е очевидно. Приемайте го като важна теорема. Разпространявайте.

      А сега примери – ако едно дете се окаже гей, консервативните му родители може да го изхвърлят от вкъщи. Друго – тормоз в училище, на работното място. Трето – гейовете нямат шанс да се оженят и да заживеят щастливо (Какво какво?? Значи за тях няма happy end? Те не го заслужават?) Тези примери не са нещо рядко срещано. Hетолерантните хора са много, а преди са били даже още повече.
      ——Много важно! Причината, заради която много хора въздишат “ох ама да си правят каквото искат … //(но да не парадират)//”, са точно парадите. Защото има показност. Преди не е имало показност. Преди изказванията щяха да са “Да умират тези веднага че са страшно гнусни” И всеки щеше да мисли че казва нещо напълно оправдано. Правилно. Праведно… “Че те гейовете ни са хора!?” Даже има българска поговорка – ама то е било като проклятие: “Син да ти се роди, зет да ти доведе”
      Ако сега нещата се подобряват, това е защото сега има повече показност. Затова някои държави обсъждат приемането на гей-браковете. Точно защото има показност и гей-паради. Трябва да има и още и още, докато започне да намалява още повече нетолератността. Ако нямаше паради, тогава хомосексуалистите просто щяха да бъдат нещастни и тормозени тихо, зад кулисите. За вечни времена. ——

      А ако някой види нещо непристойно на парад, някой се съблякъл, някой не знам какво, ексцесии в другите страни… Лоши и глупави хора има навсякъде, не само при гейовете. Хитлер, като го гледам, си е бил чисто хетеросексуален. И други като него – също. Разпределението на злите хора си е на случаен принцип. Не трябва лошите елементи в парадите да определят гейовете като цяло.

      Слава богу, че има паради! Не, обръщам се към Мирела сега, това не е само весело прекарване.
      Това е протест!

      Reply
  12. Александрия
    June 19, 2016 at 8:02 pm (1 year ago)

    Preach. Обожавам това как мислиш, как се обличаш, как си това, което си. Трябва да има повече хора като теб.

    Reply
    • Александрия
      June 19, 2016 at 8:03 pm (1 year ago)

      Впрочем, пожелавам ти много щастие и любов. Както и много успехи.

      Reply
      • mmanch
        June 19, 2016 at 8:11 pm (1 year ago)

        Благодаря ти и на теб, че си възприемащ и четящ човек <3 И въобще.

        Reply
  13. Диана
    June 19, 2016 at 7:48 pm (1 year ago)

    Това е едно от най-смислените неща, които съм чела. Благодаря ти. Продължавай да бъдеш такава, каквато си! 🙂

    Reply
  14. Mimss
    June 19, 2016 at 7:15 pm (1 year ago)

    Това е най-истинското нещо,което някога съм чела.Често и аз си мислех да напиша подобно нещо,защото виждам прекалено нелепи и нередни неща в този свят,но мен едва ли някой ще ме чуе..

    Reply
  15. Селин Дауд (RosaCalvaria)
    June 19, 2016 at 7:06 pm (1 year ago)

    Вече го заявявам официално! Обичам те! Нищо, че все още не се познаваме лично
    Много хубаво написан пост, подкрепен от нужната фактология, прекрасните снимки от София Прайд и ами… позитивност! Дано повече хора вникнат в написаното и погледат измежду редовете, за да им се отворят очите и да престанат да гледат през рамките на ограничените си умове.
    Нека има повече любов, щастие и разбирателство за всички ни, пък майната им на лейбълите! ☺
    И Мирела, точно такива хора като теб са способни да променят нещата в положителна посока… Благодаря ти, че те има

    Reply
    • mmanch
      June 19, 2016 at 7:09 pm (1 year ago)

      Обичам те и аз, че си там да разбереш.

      Reply
  16. John Danailov
    June 19, 2016 at 6:56 pm (1 year ago)

    Току що,прочетих всичко,което мисля.

    Reply
  17. JustARandomHumanBeing
    June 19, 2016 at 6:40 pm (1 year ago)

    Без думи съм. Завиждам ти за смелостта да изкажеш “радикалната” (според някои хора) си позиция във враждебната джунгла, наречена Интернет. Подкрепям те напълно – сексуалността трябва да е последният проблем на обществото ни. Честно казано, следя те в социалните мрежи от около две години и ти си една от тези, които ме накараха да променя мисленето си спрямо “различните” и “ненормалните”. Да, имам още много да се усъвършенствам, както и съвременното общество, но от личен опит мога да кажа, че с всяко следващо поколение хората, мислещи “на твоята честота” се множат. И този факт много ме радва. С всяко изречение в този пост ми се пълнеше душата все повече и повече.
    Промяната идва. И ако не някой друг, то ние, странно мислещите, можем да я започнем. 😀

    Reply
    • mmanch
      June 19, 2016 at 6:41 pm (1 year ago)

      Толкова съм ти благодарна за тези думи.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *